Вітаю!
вчитель біології і екології вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист Кам’янець-Подільської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області
Інтерактивний методичний посібник
Формування на уроках біології ключової компетентності «уміння вчитися» засобами інтернет-сервісу мультимедійних дидактичних вправ LearningApps
9 клас
І частина
Уміння вчитися – це кропітка робота, яка вимагає від учасників освітнього процесу, здатності якісно та оперативно реагувати на виклики, яких щодня стає все більше. У таких умовах шкільна освіта має стати тим містком, який допомагає дітям - бути конкурентними та самодостатніми.
Використання комп’ютера у навчанні школярів стає невід’ємним компонентом освітнього процесу. На даний час накопичено достатньо потужний фонд електронних ресурсів, які можна використовувати у школі для досягнення навчальної, розвивальної або виховної мети.
Важливо створити сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу учнів, реалізації ціннісних пріоритетів особистості, створення розвивального середовища. Тому під час освітнього процесу формую науковий світогляд та екологічну культуру; вміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки між явищами живої природи та критично оцінювати свої знання і вчинки. На уроках біології розвиваю ключову компетентність «уміння вчитися» засобами інтернет-сервісу мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.
Шкільна оцінка - це вирок! Рівень - це рух!
Якщо ми говоримо про те, що учень досягнув деякого рiвня, то автоматично нацiлюємо його на просування далi. Коли ми виставляємо оцiнку, то зупиняємо рух на деякому рівні. Якщо учням запропонувати оцінити на якому вони зараз рівні вивчення предмета, то це зазвичай - другий. Щоб досягти третього, потрiбно вмiти застосовувати, а пам'ятати поки що не обов'язково. Звepнiть увагу на те, що в школi послiдовнiсть була iншою - спочатку запам'ятали, а потiм почали застосовувати. Щоб досягти четвертого рiвня, потрiбно iнформацiю пам'ятати. Тому виконавши інтерактивну вправу, ми даємо учню інструмент для опанування деякої інформації. Діючи за цією схемою він може самостійно навчатися. Розвиток та формування компетенцій – це результат тривалої та кропіткої роботи школи та самого учня (саморозвиток, самоосвіта, самоконтроль). Тому електронні наочні засоби посібника допоможуть учасникам освітнього процесу в 9 класі на уроках біології. Інтерактивні вправи створені в онлайн - сервісі LearningApps.org задовольнять інтереси школярів, враховуючи їх індивідуальні особливості. Інтерактивні завдання допоможуть учням очно та дистанційно перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу до вивчення біології. Майбутнім випускникам важливо бути готовими відповісти на головні виклики сьогодення, навчатися протягом усього життя, були вмотивованими до постійного поглиблення своїх знань та не відставати від блискавичних темпів оновлення та накопичення інформації. Сервіс LearningApps призначений для створення інтерактивних навчально-методичних посібників з різних предметів. Сервіс заснований на роботі з шаблонами (заготовками) для створення роботи. Тематика різноманітна: від роботи з картами до розгадування кросвордів і створення карт знань. Сервіс підтримує кілька мов. Для підтримки шкільних дисциплін учитель може скористатися як професійними розробками так і програмними продуктами колег, які вільно розповсюджуються і є доступними через Інтернет. Не завжди можна готові професійні розробки адаптувати під свій урок, тому виникає потреба у таких програмних засобах, які б відповідали вимогам конкретного уроку, були спрямовані на задоволення інтересів конкретних школярів і враховували би їх індивідуальні особливості. Це спонукає вчителя до самостійного створення дидактичних електронних ресурсів за допомогою інструментальних засобів, за допомогою яких можна демонструвати реальні процеси й об’єкти, створювати й досліджувати моделі.
Єдиний спосіб зробити видатну роботу – щиро любити те, що робиш.
Стів Джобс (Steve Jobs)
Успіхів вам у створені власного контенту!
http://learningapps.org/user/Крупіцька
№ п/п |
Тема уроку Назва
інтерактивного завдання |
Електронне посилання
на завдання |
Вступ |
||
1. |
Біологія як наука. Етапи розвитку біології. |
https://learningapps.org/14641699
|
2. |
Біологічні системи. Біологічне пізнання. Рівні організації біосистем. |
Класифікація (доречна після опрацювання частини теорії) |
Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули |
||
3. |
Хімічний склад клітини.
Неорганічні сполуки. Неорганічні сполуки клітини. |
https://learningapps.org/14638688
|
4. |
Вода та її властивості. Вода та її властивості. |
https://learningapps.org/20988611
|
5. |
Органічні молекули живого. Біополімери. Особливості біомолекул у клітині. |
https://learningapps.org/20988895
|
6. |
Вуглеводи: властивості та
роль. Вуглеводи. |
Скачки https://learningapps.org/21445945
|
7. |
Ліпіди: властивості та біологічна роль. Ліпіди:будова, властивості, роль. |
https://learningapps.org/21614548
|
8. |
Білки, їхня організація та функції. Білки: будова, властивості, функції.
|
https://learningapps.org/21636234
|
9. |
Нуклеїнові кислоти. Порівняльна характеристика нуклеїнових кислот. |
https://learningapps.org/21779663
|
Тема 2. Структура клітини |
||
10. |
Клітина та її дослідження. Що таке клітина? |
https://learningapps.org/21817660
|
11. |
Клітина та її структура. Особливості прокаріотичної та еукаріотичної клітин. |
https://learningapps.org/21843245
|
12. |
Клітинна мембрана. Функції клітинної мембрани. Поверхневий апарат клітини. |
https://learningapps.org/21876714 https://learningapps.org/22058418
|
13. |
Цитоплазма та основні
клітинні органели. Особливості органел клітини. |
https://learningapps.org/22039333
|
14. |
Ядро: структурна організація та функції. Особливості будови ядра у зв'язку з функцією.
|
https://learningapps.org/22082942
|
15. |
Різноманітність клітин. Особливості еукаріотичних клітин. |
https://learningapps.org/22097534
|
16. |
Обмін речовин та енергії. Обмін речовин та енергії. |
|
17. |
Розщеплення органічних речовин у живих організмах. Шляхи розщеплення органічних речовин. |
https://learningapps.org/22151288
|
18. |
Клітинне дихання, його біохімічні механізми. Стадії аеробного дихання клітин. |
https://learningapps.org/22175421
|
19. |
Фотосинтез: світлова та темнова фази Фази фотосинтезу. |
Вікторина (відповідь-перевірка одразу) https://learningapps.org/22198626
|
20. |
Хемосинтез. Потік речовин, енергії та інформації з
клітини. Порівняння фотосинтезу та хемосинтезу. |
https://learningapps.org/22271712
|
Тема 3. Еволюція органічного світу |
||
21. |
Еволюція органічного світу. Розвиток еволюційних поглядів. |
https://learningapps.org/22355688
|
22. |
Теорія еволюції. Еволюційні погляди Ж.Б.Ламарка і Ч.Дарвіна. |
https://learningapps.org/22377114
|
23. |
Еволюційні чинники. Еволюційні чинники. Форми природного добору. |
https://learningapps.org/22400320 https://learningapps.org/22377886
|
24. |
Популяція. Мікроеволюція. Вид. Видоутворення.
Макроеволюція. Види еволюційного процесу. |
Перший мільйон https://learningapps.org/22381198
|
25. |
Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
|
Просте упорядкування https://learningapps.org/22390121
|
26. |
Походження та історичний розвиток життя. Історичний розвиток життя. |
https://learningapps.org/22391621
|
Тема 4. Біорізноманіття |
||
27. |
Основи еволюційної філогенії та систематики. Принципи біологічної систематики. |
Знайди пару https://learningapps.org/22304548
|
28. |
Система органічного світу.
Віруси. Неклітинні форми життя. |
Прості пазли https://learningapps.org/22307186
|
29. |
Бактерії. Археї. Прокаріотичні організми. |
https://learningapps.org/22337906
|
30. |
Еукаріоти. Еукаріоти. |
Складніші пазли https://learningapps.org/22342771
|
Наслідки деградації природних компонентів
Конспект уроку з використання "Зеленого пакету"
https://docs.google.com/document/d/1RN6luYY1leKvjjX9SjVpiQ-LNKVmEFVUvAsdqbJnrEo/edit?usp=sharing
Немає коментарів:
Дописати коментар