Навчальні розробки

 Вітаю! 

Ми- українці: вільні, щирі, миролюбні! Україна вистоїть!
Щастя нам усім!
Наше завдання з вами, в цей важкий і відповідальний час - навчатися: отримувати нові уміння і навички, які допоможуть у подальшому житті! Приєднуйтеся!

Толстюк Тетяна Миколаївна:

вчитель  біології і екології вищої кваліфікаційної категорії, вчитель методист Кам’янець-Подільської

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Хмельницької області

Інтерактивний методичний посібник

Формування на уроках біології ключової компетентності «уміння вчитися» засобами інтернет-сервісу  мультимедійних дидактичних вправ LearningApps

9 клас

 І частина

Уміння вчитися – це кропітка робота, яка вимагає від учасників освітнього процесу, здатності якісно та оперативно реагувати на виклики, яких щодня стає все більше. У таких умовах шкільна освіта має стати тим містком, який допомагає дітям - бути конкурентними та самодостатніми.

Використання комп’ютера у навчанні школярів стає невід’ємним компонентом освітнього процесу. На даний час накопичено достатньо потужний фонд електронних ресурсів, які можна використовувати у школі для досягнення навчальної, розвивальної або виховної мети.

Важливо створити  сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу учнів, реалізації ціннісних пріоритетів особистості, створення розвивального середовища. Тому під час освітнього процесу формую науковий світогляд та екологічну культуру; вміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки між явищами живої природи та критично оцінювати свої знання і вчинки. На уроках біології розвиваю ключову компетентність «уміння вчитися» засобами інтернет-сервісу  мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.

Шкільна оцінка - це вирок! Рівень - це рух!

Якщо ми говоримо про те, що учень досягнув деякого рiвня, то автоматично нацiлюємо його на просування далi. Коли ми виставляємо оцiнку, то зупиняємо рух на  деякому рівні. Якщо учням запропонувати оцінити на якому вони зараз рівні вивчення предмета, то це зазвичай - другий. Щоб досягти третього, потрiбно вмiти застосовувати, а пам'ятати поки що не обов'язково. Звepнiть увагу на те, що в школi послiдовнiсть була iншою - спочатку запам'ятали, а потiм почали застосовувати. Щоб досягти четвертого рiвня, потрiбно iнформацiю пам'ятати. Тому виконавши інтерактивну вправу, ми даємо учню інструмент для опанування деякої інформації. Діючи за цією схемою він може самостійно навчатися. Розвиток  та формування компетенцій – це результат тривалої та кропіткої роботи школи та самого учня (саморозвиток, самоосвіта, самоконтроль). Тому електронні  наочні засоби посібника допоможуть учасникам освітнього процесу в 9 класі на уроках біології. Інтерактивні вправи створені в онлайн - сервісі LearningApps.org задовольнять інтереси школярів, враховуючи їх індивідуальні особливості. Інтерактивні завдання допоможуть учням очно та дистанційно перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу до вивчення біології. Майбутнім випускникам важливо бути готовими відповісти на головні виклики сьогодення, навчатися протягом усього життя, були вмотивованими до постійного поглиблення своїх знань та не відставати від блискавичних темпів оновлення та накопичення інформації. Сервіс LearningApps призначений для створення інтерактивних навчально-методичних посібників з різних предметів. Сервіс заснований на роботі з шаблонами (заготовками) для створення роботи. Тематика різноманітна: від роботи з картами до розгадування кросвордів і створення карт знань. Сервіс підтримує кілька мов. Для підтримки шкільних дисциплін учитель може скористатися як професійними розробками так і програмними продуктами колег, які вільно розповсюджуються і є доступними через Інтернет. Не завжди можна готові професійні розробки адаптувати під свій урок, тому виникає потреба у таких програмних засобах, які б відповідали вимогам конкретного уроку, були спрямовані на задоволення інтересів конкретних школярів і враховували би їх індивідуальні особливості. Це спонукає вчителя до самостійного створення дидактичних електронних ресурсів за допомогою інструментальних засобів, за допомогою яких можна демонструвати реальні процеси й об’єкти, створювати й досліджувати моделі.

Єдиний спосіб зробити видатну роботу – щиро любити те, що робиш.

Стів Джобс (Steve Jobs)

Успіхів вам у створені власного контенту!




 

http://learningapps.org/user/Крупіцька

   Зміст інтерактивних завдань з біології в 9 класі

№ п/п

Тема уроку

Назва інтерактивного завдання

Електронне посилання на завдання

Вступ

1.

Біологія як наука.

Етапи розвитку біології.

 

https://learningapps.org/14641699

 

2.

Біологічні системи.

Біологічне пізнання.

Рівні організації біосистем.


Класифікація (доречна після опрацювання частини теорії)

https://learningapps.org/13087503

Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули

3.

Хімічний склад клітини. Неорганічні сполуки.

Неорганічні сполуки клітини.

 

 

https://learningapps.org/14638688

 

4.

Вода та її властивості.

Вода та її властивості.

 

https://learningapps.org/20988611

 

5.

Органічні молекули живого. Біополімери.

Особливості біомолекул у клітині.

 

 

https://learningapps.org/20988895

 

6.

Вуглеводи: властивості та роль.

Вуглеводи.

Скачки 

https://learningapps.org/21445945

 

7.

Ліпіди: властивості та біологічна роль.

Ліпіди:будова, властивості, роль.

 

 

https://learningapps.org/21614548

 

8.

Білки, їхня організація та функції.

Білки: будова, властивості, функції.

 

 

 

https://learningapps.org/21636234

 

9.

Нуклеїнові кислоти.

Порівняльна характеристика нуклеїнових кислот.

 

https://learningapps.org/21779663

 

Тема 2. Структура клітини

10.

Клітина та її дослідження.

Що таке клітина?

 

https://learningapps.org/21817660

 

11.

Клітина та її структура.

Особливості прокаріотичної та еукаріотичної клітин.

 

https://learningapps.org/21843245

 

12.

Клітинна мембрана.

Функції клітинної мембрани.

Поверхневий апарат клітини.

 

https://learningapps.org/21876714

https://learningapps.org/22058418

 

 

13.

Цитоплазма та основні клітинні органели.

Особливості органел клітини.

 

 

https://learningapps.org/22039333

 

14.

Ядро: структурна організація та функції.

Особливості будови ядра у зв'язку з функцією.

 

 

 

https://learningapps.org/22082942

 

15.

Різноманітність клітин.

Особливості еукаріотичних клітин.

 

https://learningapps.org/22097534

 

16.

Обмін речовин та енергії.

Обмін речовин та енергії.

 

https://learningapps.org/22073298

17.

Розщеплення органічних речовин у живих організмах.

Шляхи розщеплення органічних речовин.

 

 

https://learningapps.org/22151288

 

18.

Клітинне дихання, його біохімічні механізми.

Стадії аеробного дихання клітин.

 

 

https://learningapps.org/22175421

 

19.

Фотосинтез: світлова та темнова фази

Фази фотосинтезу.

 

 Вікторина (відповідь-перевірка одразу)

https://learningapps.org/22198626

 

20.

Хемосинтез. Потік речовин, енергії та інформації з клітини.

Порівняння фотосинтезу та хемосинтезу.

 

 

https://learningapps.org/22271712

 

 

Тема 3. Еволюція органічного світу

21.

Еволюція органічного світу.

Розвиток еволюційних поглядів.

 

https://learningapps.org/22355688

 

22.

Теорія еволюції.

Еволюційні погляди Ж.Б.Ламарка і Ч.Дарвіна.

 

https://learningapps.org/22377114

 

 

23.

Еволюційні чинники.

Еволюційні чинники.

Форми природного добору.

 

https://learningapps.org/22400320

https://learningapps.org/22377886

 

24.

Популяція. Мікроеволюція. Вид. Видоутворення. Макроеволюція.

Види еволюційного процесу.

 

 

Перший мільйон 

https://learningapps.org/22381198

 

25.

Еволюція людини.

Етапи еволюції людини.

 

 Просте упорядкування

https://learningapps.org/22390121

 

26.

Походження та історичний розвиток життя.

Історичний розвиток життя.

 

 

https://learningapps.org/22391621

 

Тема 4. Біорізноманіття

27.

Основи еволюційної філогенії та систематики.

Принципи біологічної систематики.

 

Знайди пару

https://learningapps.org/22304548

 

28.

Система органічного світу. Віруси.

Неклітинні форми життя.

 

 Прості пазли

https://learningapps.org/22307186

 

29.

Бактерії. Археї.

Прокаріотичні організми.

 

https://learningapps.org/22337906

 

30.

Еукаріоти.

Еукаріоти.

 Складніші пазли

https://learningapps.org/22342771

 


 Наслідки деградації природних компонентів 

Конспект уроку з використання "Зеленого пакету"

https://docs.google.com/document/d/1RN6luYY1leKvjjX9SjVpiQ-LNKVmEFVUvAsdqbJnrEo/edit?usp=sharing

 

 29.04.2025

Науково - практична онлайн - конференція 

"ІННОВАЦІЙНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: ПІДХОДИ, МЕТОДИКИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ"

Використання соціальної мережі "Тікток" на уроках біології

Соціальні мережі:


-цифрове середовище в якому ми живемо;
-можливість ділитися ідеями, новинами, фото, відео, інформацією;
 -незамінними інструментами для особистого використання;
 -їх можна використовувати і в бізнесі, і на роботі, і в навчанні;
орієнтовані на різну аудиторію, кожна має свою специфіку і пропонує свої функції;
-можна  адаптувати соціальні мережі до нових стратегій викладання та навчання;
-роблять учня головним героєм, змушують його брати участь і вимагають досягнення результатів навчання;
-користувачі діляться ідеями, знаннями про дисципліну, навчають своїй роботі або ставлять запитання;
 -впливають на трансформацію освіти, і вчитель відіграє визначальну роль  у процесі генерування знань разом із учнями
 

 Навчальні відео з біології 


Еко – челендж: TikTok для свідомого ставлення до природи

Мільйони людей по всьому світу надають перевагу спілкуванню в соціальних мережах. Це дає можливість ділитися ідеями, новинами, фото, відео, інформацією, знаннями, навчанням, або ставити запитання. Хочу поділитися з вами інформацією, як я використовую соціальну мережу TikTok на уроках біології і екології.

Соціальні мережі стали незамінними інструментами для особистого використання, і в бізнесі, і на роботі, і в навчанні. Вони орієнтовані на різну аудиторію,  кожна має свою специфіку і пропонує свої функції.

Соціальні мережі – це цифрове середовище, в якому ми живемо. Воно радикально змінилося, і освітня галузь не уникнула цього. Можна  адаптувати соціальні мережі до нових стратегій викладання та навчання.

Я хочу зупинитися сьогодні на соціальній мережі TikTok і поділитися з вами можливостями використання її у навчанні. Цей застосунок дає можливість зняти відео, додати в нього музику та спеціальні ефекти. Перевага в тому, що все це займає максимум одну хвилину. Зручний інтерфейс, якісний механізм рекомендацій, вбудований відеоредактор, – це все складові популярності TikTokу. З ним ти можеш стати відомим дуже швидко, а також якісно навчатися. Хтось скаже, що TikTok – соціальна мережа, яка забирає час і негативно впливає на молодь. Але насправді це хороший багатофункціональний навчальний контент, проте не всі вміють ним користуватися. Механізм рекомендацій налаштований дуже якісно: вподобавши відео на конкретну тему, згодом ти отримаєш ще більше такого контенту у своїй стрічці. Тож якщо будеш вподобати відео тільки на наукові теми, твій тікток може перетворитися на розвиваючу платформу. Головне – вміти фільтрувати інформацію, тобто критично мислити! Які переваги має ця соціальна мережа: використовується нестандартне спілкування між учнями та вчителями, індивідуальна та групова взаємодія з учнями; це - нескінченне джерело інформації, освітніх ресурсів і натхнення. Вчитель стає популярним, прогресивним, прикольним, креативним, з ним цікаво, а діти, які мають кліпове мислення, - із задоволенням переглядають стрічку, запам'ятовуючи її набагато легше й отримуючи від цього задоволення.

Короткі відео охоплюють навчальний матеріал 7-11 класів. Так, як я створюю їх перший рік, вони не об'єднанні у групи по класах, вони завантажуються в моєму профілі по – порядку. На майбутнє планую створити на своєму блозі сторінку, де їх по - групую. Відео короткі, змістовні, займають до 1 хвилини, можуть бути більше 2 хвилин. У відео використовую власні фото і відео, монтую, генерую, використовуючи увесь можливий потенціал інтерфейсу. Монтуючи кожне наступне відео, навчаюся і можу поділитися з усіма бажаючими. Якщо відео коротке, можу його генерувати одразу у програмі. Якщо відео потребує додаткових матеріалів - генерую його у додатку Youcut. Цей відеоредактор зручний і має багато можливостей. Далі я розміщую готове відео прямо у TikTok студію.

Навчальне відео можна використовувати на будь – якому етапі уроку: актуалізація знань, вивчення нового матеріалу та закріплення його. Матеріал потрібно продумати, подати його лаконічно, змістовно, зрозуміло. Учні очікують таку роботу, вони пишуть відповіді прямо в коментарях, вказуючи прізвище. Чи доцільна така навчальна робота? Думаю так! Учні працюють з бажанням, є зворотний зв'язок. Якщо продуктивно працювати - буде результат!

Посилання на сторінку в TikTok https://www.tiktok.com/@kapitan_kosmosbiologii

               


                               


             

 

                                                                                 


               

 

    

 


     


                                    

                                                                 

 

 

 

 

                                     



 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар