STEM - навчання

Елементи STEM, STEAM на уроках 2024

STEAM – підхід у навчанні на уроках біології в 8 - х класах (18.01). Ми формували нові навички: робота в команді, захист своєї думки, просування продукту за допомогою принципів дизайну. Наші моделі, клітин кістки, м’язів, суглобів та скелету, вражають креативністю, поєднують науку та творчість.
Ми продовжуємо STEMити на уроках біології в 9 класі (09.01.). Об'єкт дослідження - клітина. Предмет дослідження - поділ клітин. Ми змоделювали мітоз і мейоз та порівняли ці процеси за допомогою прийому діаграми ВЕННА. Цікаве попереду!

Осінній STEM- тиждень 2023

Професії майбутнього покоління STEM

(природничі науки)

XXI століття є століттям біології! Тому з'ясуйте "Професії майбутнього покоління STEM", що допоможуть вам стати спеціалістами в високотехнологічних галузях. Розмістіть інформацію за планом: 1. Назва професії 2. Які ІНТЕРЕСИ, ЗДІБНОСТІ І ЯКОСТІ потребує професія?

3. Практичне застосування.


ІНТЕГРОВАНИЙ ПІДХІД У ПРИРОДНИЧІЙ ОСВІТІ: STREAM, STEAM, STEM –  НАВЧАННЯ

ОСІННІЙ (2022) STREAM, STEAM, STEM - ТИЖДЕНЬ 

Об'єкт дослідження: ЯБЛУКО

 Навчальна розробка

 ВЕСНЯНИЙ (2023) STREAM, STEAM, STEM - ТИЖДЕНЬ

Об'єкт дослідження: КЛІТИНА

Середня школа

6 клас

Урок – узагальнення. Повторення та узагальнення матеріалу з теми Царство Рослин.

Етап уроку: повторення матеріалу (15 хв).

Тема практичного завдання. Створення макету рослинної клітини.

Мета практичного завдання: повторити будову рослинної клітини; створити модель рослинної клітини, використовуючи предмети довкілля.  

Міжпредметні зв'язки: біологія, мистецтво, екологія.

Обладнання та матеріали: відео; мікроскоп, мікропрепарати постійні і тимчасові рослинних клітин, картон, пластилін, кольорові олівці, кольоровий папір, ножиці, макаронні вироби різної форми, зернівки злакових, ґудзики.

Об’єкт дослідження: клітина.

Предмет досліджень: органели рослинної клітини.
Завдання: повторити будову рослинної клітини, зробивши акцент на органели клітини, їх будову та функції; включаючи фантазію і креатив створити моделі рослинної клітини.

Хід роботи.

І. Організація роботи.
ІІ. Переглянути відео. 
Повторити і обговорити будову рослинної клітини.
ІІІ. Створення моделі рослинної клітини.

ІV. Підсумок роботи. Захист проектів.


               
   
                          
         

8 клас

Урок – вивчення нового матеріалу. Статеві клітини людини.
Етап уроку: рефлексія. Прийом  побудова діаграми ВЕННА (20 хв).
Тема завдання. Порівняння будови гамет людини.
Мета завдання: порівняти будову яйцеклітини і сперматозоїда.
Міжпредметні зв'язки: біологія, інформатика.
Обладнання та матеріали: мікроскоп, мікропрепарати гамет хордових тварин; комп’ютер (додаток Canva для Windows) .
Об’єкт дослідження: статеві клітини.
Предмет досліджень: органели гамет.
Завдання: розглянути будову гамет людини; проаналізувати особливості органел гамет; порівняти гамети за ознаками, використовуючи інструмент для розробки дизайну додаток Canva для Windows.
Хід роботи.
І. Організація роботи.
ІІ. Самостійна робота з додаток Canva для Windows, використовуючи прийом діаграми ВЕННА https://www.canva.com/

ІІІ. Підсумок роботи. Захист проектів.

                              


Урок – вивчення нового матеріалу. Статеве дозрівання людини.
Етап уроку: повторення попереднього матеріалу.
Тема завдання. Різноманітність клітин людського організму.
Мета завдання: повторити особливості будови клітин людського організму. Міжпредметні зв'язки: біологія, основи здоров'я, мистецтво.
Обладнання та матеріали: пластилін.
Об’єкт дослідження: клітини людського організму.
Предмет досліджень: особливості зовнішньої будови клітин
Завдання: повторити особливості будови клітин людського організму; проаналізувати взаємозв'язок будови і функцій клітин; створити моделі клітин.
Хід роботи.
І. Організація роботи.
ІІ. Самостійна робота.
ІІІ. Підсумок роботи. Захист проектів.


9 клас
Урок – вивчення нового матеріалу. Еукаріоти
Етап уроку: рефлексія. Дослід. (20 хв).
Тема завдання. Виділення ДНК з клітин яблука.
Мета завдання: виділити ДНК з клітин яблука.
Міжпредметні зв'язки: біологія, хімія, медицина
Обладнання та матеріали: колби, вода, спирт, миючий засіб, сіль, яблуко, фільтрувальний, мірний циліндр, тертка.
Об’єкт дослідження: клітини.
Предмет досліджень: ДНК клітин.
Завдання: побачити ДНК неозброєним оком.
Хід роботи.
І. Організація роботи.
ІІ. Переглянути відео. Виконання практичної частини.
ІІІ. Підсумок роботи. Захист проектів.
               
                    
Трохи терпіння – і Ви побачите, як виглядає Ваша ДНК!
Спершу треба наповнити стопку власною слиною на чверть. Комусь це завдання може
здатися легким, але вже після кількох плювків більшість людей відчуває, що в роті
пересохло. Автор експерименту рекомендує уявляти лимон або лимонні цукерки, щоб слина
вироблялася активніше. У складі слини містяться відшаровані клітини порожнини рота, в
яких присутня ДНК людини. Додайте в стопку зі слиною кілька крапель засобу для миття
посуду. Він зруйнує і відкриє клітини – цей процес називається лізис.
Потім долийте трохи ананасового соку, який відокремить від клітин протеїни. Киньте в
стопку невеликий дрібок солі – вона змусить ДНК зібратися в купку. Злегка пообертайте
стопку, щоб компоненти перемішалися. Тепер треба акуратно додати сюди алкоголь, але так,
щоб він утворив тонкий шар на поверхні, не змішавшись з іншими компонентами.
Найпростіше зробити це за допомогою трубочки для пиття. Налийте спиртний напій в
окрему ємність, опустіть коктейльну соломинку туди, закрийте верхній отвір пальцем, потім
виймайте трубочку, підносьте її до стопки зі слиною і відкривайте отвір, щоб вміст витік.
Після цього Ви побачите, що в стопці утворилася тягуча, слизька, прозора субстанція, схожа
на соплю. Підчепіть її зубочисткою і витягніть. От Ви і отримали в домашніх умовах власну
ДНК!
10 клас
Урок – вивчення нового матеріалу. Особливості регенерації організму людини.
Етап уроку: рефлексія. Самостійна робота з додатковою інформацією (20 хв).
Тема завдання. Міні – проекти «Особливості регенерації організму людини».
Теми доповідей для міні – проєктів:
1. Чому тату нанести легко, а видалити важко? 2. Клітинні технології в кардіології. 3. Роль стовбурових клітин в регенеративній медицині. 4. Як відбувається зрощення кісток після перелому?
Мета завдання: провести аналіз інформації з теми «Особливості регенерації організму людини».
Міжпредметні зв'язки: біологія, медицина, інформатика.
Обладнання та матеріали: комп’ютер (інтерактивна дошка Padlet) .
Об’єкт дослідження: клітини.
Предмет досліджень: регенерація клітин людини.
Завдання: проаналізувати та систематизувати додаткову інформацію  з теми «Особливості регенерації організму людини»; розмістити змістовну,   проаналізовану інформацію на інтерактивній дошці у вигляді міні – проєктів.
Хід роботи.
І. Організація роботи.
ІІ. Виконання практичної частини.
ІІІ. Підсумок роботи. Захист проектів:


Профорієнтаційний захід "Ландшафтний дизайнер"
Дизайн клумби














  


                                                                              








    
      

         

 

 

 

 

 

     



 

 

 





 

Немає коментарів:

Дописати коментар